Vi samler Europa for en bærekraftig fremtid. Det er Stena Lines primære mål for reisen videre

Vi ser det som at alt henger sammen. Ved å bringe mennesker og varer sammen, tilrettelegger vi for videre utvikling av bedrifter og samfunn. Dette gjør det på sin side mulig for oss å utvikle oss som et enda sikrere og mer pålitelig selskap, jevnt og trutt, mens vi gjør mer og mer for miljøvern.

 

Vi er ambisiøse, og vil lede an innen bærekraft.

 

For å komme dit har vi identifisert 5 fokusområder:

 

  • Ingen negativ påvirkning på klima
  • Ingen miljøfarlige utslipp i havet
  • Fullt ansvar i forsyningskjede, og vi tar bedriftens samfunnsansvar alvorlig seriøst
  • Trygg, fris, mangfoldig arbeidsstyrke med likestilling mellom kjønn.
  • Bærekraftige tilbud til Stena Lines kunder

 

Vi har som ambisjon å drive med nullutslipp av fossilt brensel i fremtiden, ved bruk av ren elektrisitet og fornybare drivstoffer. Vi vil bidra til mer bærekraftig transport. Det innebærer at vi også jobber med bærekraftige løsninger for intermodal transport.

 

Vi har søkelys på hvordan vi påvirker havet og hva vi kan gjøre for å redusere negativ påvirkning. Vi har meldt oss på det frivillige Green Marine-sertifiseringsprogrammet, og støtter forskning for utvidet kunnskap om hvordan sjøfarten påvirker miljøet.

 

Vi ønsker å være en forløper innen maritim industri og bli en leder i due diligence for menneskerettigheter. Vi samhandler med Stena Lines leverandører og nettverk for å utvikle nye retningslinjer og prosesser knyttet til arbeidstakeres rettigheter, menneskerettigheter, antikorrupsjon og miljøet gjennom forsyningskjeden vår.

 

Vi satser stort for å lede an i den maritime bransjen. Når vi vender blikket mot en bærekraftig framtid, ser vi Stena Line som en trygg, attraktiv og inkluderende arbeidsplass som tiltrekker de beste talentene fra alle identiteter og typer bakgrunn. Vi vil være en bedrift som setter kunden først, og vi ønsker at Stena Lines mangfoldige arbeidsstyrke skal gjenspeile alle kundene.

 

Vi vil sørge for at hvor enn kunden ferdes hos oss, har vi alltid et bærekraftig tilbud, og vi vil oppfordre kundene til å ta det «beste valget». Det gjelder alt fra mer bærekraftig mat i restaurantene og ladestasjoner for elektriske kjøretøy i Stena Lines havner til design av digitale tilbud som fremmer bærekraftige valg for kunden.

 

Listen:

 

For oss hos Stena Line betyr bærekraft at vi tenker langsiktig på tre sentrale områder: jorden vi bor på, alle menneskene her, og bedriften vi driver. Her er noe av det vi gjør for å realisere et bærekraftig Stena Line: https://stenaline.com/baerekraft/listen/